januari 2023

Allereerst nog de beste wensen voor 2023!

Wij hebben voor de vakantie de kerst gezamenlijk mogen vieren, wat een magische avond was dit voor de kinderen, ouders en belangstellenden uit het dorp. Wij hebben mooie reacties ontvangen. Via deze weg willen wij iedereen die heeft meegeholpen om het tot een succes te maken bedanken!

Helaas heeft Martine door omstandigheden afscheid genomen van de ouderraad. Bedankt voor je inzet de afgelopen periode! Jorijn Verkaaik (moeder van Juliën groep 7, Senn groep 4 en Boaz groep 1) heeft haar taken overgenomen.

De ouderraad heeft inmiddels de eerste vergadering in het nieuwe jaar achter de rug. Tijdens deze vergadering hebben wij de aankomende periode doorgenomen en hopen hier ook weer een succes van te maken.
Alle activiteiten die de ouderraad organiseert en bekostigt worden vanuit de vrijwillige ouderbijdrage betaald. We zijn dan ook heel blij dat veel ouders hun bijdrage hebben geleverd.
Mocht u nog vergeten zijn de vrijwillige bijdrage van € 25,- te betalen, kan dit alsnog via het onderstaande rekeningnummer: IBAN NL80RABO0363632700 t.n.v. OR OBS Usquert.

Mocht u ideeën, opmerkingen en/of vragen hebben over onze activiteiten of school gerelateerde zaken, schroom niet, spreek ons vooral aan of stuur een mail naar orusquert@lauwerseneems.nl

december 2022

Hallo ouders en verzorgers,

Hierbij een berichtje van de ouderraad. Wat fijn dat we eindelijk na 2 jaar weer gewoon normaal Sinterklaas en Kerst op school kunnen vieren met de leerlingen en ouders!
Wat hebben de kinderen met plezier en spanning gekeken naar het Sinterklaasjournaal van school. Zou het allemaal goed komen en zou Sinterklaas met zijn pieten wel de weg naar de nieuwe school kunnen vinden? Gelukkig is het allemaal goed gekomen en konden wij Sinterklaas op 5 december op school verwelkomen. Wat hebben de kinderen genoten en wij kijken dan ook terug op een geslaagde sinterklaasviering.

Nu aankomende donderdag de kerstviering, waar we achter de schermen nog druk mee bezig zijn het laatste te organiseren. En met de hulp van alle ouders gaat dit zeker gaan lukken!. We hopen dat de kinderen van een heerlijk kerstdiner mogen genieten. Daarna gaan ze met z'n allen zingen in de kerk. Vertrek vanaf school is om 18:15. Het zou leuk en fijn zijn om alle ouders (oma's opa's, broer(tjes), zus(jes), familieleden) en dorpsgenoten toch al wel om 18.15 uur aanwezig te zijn, om zo de kinderen een warm onthaal te geven.

Alle activiteiten die de ouderraad organiseert en bekostigd, worden vanuit de vrijwillige ouderbijdrage betaald. We zijn dan ook heel blij dat veel ouders hun bijdrage hebben geleverd. Mocht u nog vergeten zijn de vrijwillige bijdrage van € 25,- te betalen, kan dit alsnog via het onderstaande rekeningnummer:
IBAN NL80RABO0363632700 t.n.v. OR OBS Usquert.

Tot slot willen wij u fijne feestdagen, een gelukkig en gezond 2023 en een fijne kerstvakantie toewensen.

Met vriendelijke groeten

november 2022

Beste ouders en verzorgers,

Hier een berichtje namens de Ouderraad. Wat zijn de laatste weken voorbij gevlogen! Sint Maarten is op school gevierd. De leerlingen hebben mooie lampions gemaakt en mooi gezongen voor elke groep! Wist u dat de lampions gemaakt van groep 5 tot en met 8 door de leerlingen zelf ontworpen en gemaakt zijn. Dit heeft geleid tot hele leuke originele creaties!!

Daarna volgde de opening van de nieuwe school. Onder leiding van Boreas zijn de leerlingen van de oude school naar de nieuwe school gelopen met ieder hun eigen versierde verhuisdoosje. Wat een prachtig nieuw gebouw!!

In dezelfde week mochten de leerlingen ook nog hun slof zetten. Rommelpiet heeft er geen rommeltje van gemaakt omdat de nieuwe school er wel zo mooi uit ziet dat dat in zijn/haar ogen niet kon.

Nu zijn we als OR zijnde  druk achter de schermen bezig met de sinterklaarviering en ook met kerst zijn we weer druk aan de slag.

Alle activiteiten die de ouderraad organiseert en bekostigd worden vanuit de vrijwillige ouderbijdrage betaald. We zijn dan ook heel blij dat veel ouders hun bijdrage hebben geleverd. Mocht u nog vergeten zijn de vrijwillige bijdrage van € 25,- te betalen, kan dit alsnog via het onderstaande rekeningnummer:
IBAN NL80RABO0363632700 t.n.v. OR OBS Usquert.

Groeten,
De ouderraad

Bij het organiseren van de praktische zaken op school (o.a. feesten en vieringen) krijgt onze school hulp van de ouderraad. De ouderraad bestaat uit een enthousiaste groep ouders die helpen bij het uitvoeren en meedenken van bepaalde activiteiten.

De OR bestaat uit:

Mariska de Winter             (voorzitter)
Sandra Spaak                         (penningmeester)
Angelique v/d Heide          (secretaris)
Daniëlle Schripsema          (inkoop)
Marieke Meijer                     (lid)
Jorijn Verkaaik                      (lid)
Afienke Bultena                    (lid)
Sara Radema                          (lid)
Tessa Slager                            (lid)
Rik Bruintjes                           (vanuit het team)

De ouderraad werkt in commissies samen met de leerkrachten en andere ouders. Lijkt het u leuk om ook te helpen bij bepaalde activiteiten? Neemt u dan contact op met een lid van de OR.
We zijn sinds kort in het bezit van een eigen e-mailadres. Mocht u vragen hebben of juist tips of suggesties dan kunt u ons mailen op het volgende adres: orusquert@lauwerseneems.nl

Binnenkort zal hier de nieuwe folder 'Ouderhulpinfo' te vinden zijn.